Lech Poznań włączył się do akcji "Stadiony bez barier". To już szósta edycja kampanii organizowanej dzięki współpracy Polskiego Związku Piłki Nożnej, Ekstraklasy SA, Federacji Kibiców Niepełnosprawnych, organizacji zrzeszających kibiców oraz klubów dwóch czołowych lig piłkarskich w Polsce. Niepełnosprawni są obecni na każdym meczu Kolejorza, a na dwa ostatnie spotkanie przy Bułgarskiej zaprosiliśmy dodatkowo 60 osób.
W ramach tegorocznej akcji Lech Poznań wyszedł z propozycją do kilku wielkopolskich stowarzyszeń i zaprosił osoby niepełnosprawne na dwa kolejne domowe spotkania - z Jagiellonią Białystok (5:0) oraz Śląskiem Wrocław (1:0). Na meczach zjawiło się łącznie blisko 60 osób niepełnosprawnych m.in. z fundacji Podaj Dalej, Dzieciaki Chojraki, czy Towarzystwo Osób Niesłyszących TON. Wszyscy uczestnicy otrzymali podarunek od klubu, a my towarzyszyliśmy im w przeżywaniu obu spotkań.
- Chcemy zwrócić uwagę opini publicznej na to, że każdy z nas przeżywa emocje piłkarskie na swój własny, niepowtarzalny sposób. Osoby niepełnosprawne również - mówi Adam Rynduch z działu marketingu wizerunkowego Kolejorza. - Towarzyszyliśmy naszym gościom podczas meczów aby pokazać im, że są dla nas ważni, zrozumieć ich potrzeby i wyciągnąć wnioski na przyszłość - dodaje kolega z działu, Piotr Jaraszkiewicz. Zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć dwa pewne zwycięstwa Niebiesko-Białych, dzięki czemu na pewno zapamiętają te emocje na długo.
Szósta już odsłona akcji ma na celu promocję polskich stadionów jako dostępnych, bezpiecznych i przyjaznych dla wszystkich kibiców, niezależnie od stanu zdrowia, specjalnych potrzeb czy ewentualnych dysfunkcji.
- Nasze stadiony i kluby są dostępne dla wszystkich, dlatego zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami do uczestnictwa w meczach i wspólnego przeżywania piłkarskich emocji na trybunach. W styczniu tego roku, wspólnie z Federacją Kibiców Niepełnosprawnych, zaprezentowaliśmy program "Klub Bez Barier", który ma na celu rozpowszechnienie idei dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Jego celem jest wskazanie dobrych praktyk oraz podniesienie świadomości na temat dostępności infrastruktury i usług na meczach piłki nożnej. To się ciągle zmienia, co bardzo mnie cieszy, gdyż sportowe emocje nie mają barier. Zapraszamy na stadiony! - mówi Cezary Kulesza, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.
- Świat piłkarski zna wiele przykładów pokazujących, że żadne niepełnosprawności nie stanowią przeszkody w kibicowaniu ulubionym drużynom. Przed laty kibice wspierali się wzajemnie, by pomagać pokonywać bariery tym, którzy mają trudności z dostaniem się na mecz. Obecnie możemy być dumni, że nowe obiekty Ekstraklasy są stadionami bez barier, projektowanymi i budowanymi w taki sposób, by były przyjazne dla wszystkich kibiców. Od lat dostosowywane są także starsze obiekty w całej Polsce i kluby na bieżąco dbają, aby stadiony były otwarte i przyjazne dla wszystkich poprzez udostępnianie zaawansowanych rozwiązań, pozwalających pokonywać różnorodne przeszkody, nie tylko ruchowe. Cieszymy się z kolejnej edycji akcji "Stadiony bez barier", która pomaga promować uczestnictwo w meczach wśród osób z różnymi niepełnosprawnościami, ale też edukuje przez dobry przykład podmioty nie tylko ze świata sportu, jak ważne jest dbanie o wyrównywanie szans - komentuje z kolei Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.
W ramach akcji zaplanowano bannery promujące hasło #StadionyBezBarier, które były prezentowane podczas meczów ligowych. W kampanii pojawił się również spot promocyjny oraz materiały w kanałach Social Media.
Zapisz się do newslettera