Stadium of Sound, który odbędzie się 6 września na Stadionie Lecha w Poznaniu, to jeden z największych koncertów muzyki klubowej w Europie. Ponad 20 tysięcy młodych ludzi, będzie się bawić na tegorocznej edycji festiwalu przy muzyce takich sław jak: Erick Morillo, Tiësto, Sebastian Ingrosso czy Christopher Lawrence. Koncert Stadium of Sound od samego początku rozpoznawalny jest pod skróconą nazwą S-O-S. Sygnał ten na wszystkich kontynentach oznacza wołanie o pomoc, dlatego stał się symbolem akcji S-O-S SAVE WATER.
Akcja S-O-S SAVE WATER stanowi wyjątkowy, ze względu na ścisły związek z koncertem, muzyczny apel do społeczeństwa o poszanowanie dla wody, jednego z najmniej docenianych zasobów naturalnych ziemi. To także wołanie o pomoc dla krajów szczególnie dotkniętych brakiem wody pitnej. Warto wspomnieć, że dla nas, mieszkańców Europy, dostęp do czystej wody wydaje się być zupełnie naturalny, jednak dla ponad miliarda ludzi na świecie czysta woda jest dobrem bardzo luksusowym. Z raportu Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) wynika, że aż w 60 krajach świata nie ma dostępu do wody pitnej, a 2,6 miliarda żyje w złych warunkach sanitarnych. Rocznie z powodu biegunki umiera 1,8 miliona dzieci, których śmierci można by zapobiec poprzez zapewnienie dostępu do czystej wody i toalet. Blisko połowa mieszkańców krajów rozwijających się ma problemy zdrowotne wynikające ze spożycia zanieczyszczonej wody. Brak wody dotyka przede wszystkim najuboższych. Oni też muszą płacić za wodę najwięcej. Większość z 1,1 mld osób, które nie mają dostępu do czystej wody, zużywa jedynie około 5 litrów dziennie, Europejczycy zużywają średnio 200 litrów wody, a Amerykanie - 400.
W krajach rozwijających się, zanieczyszczona woda jest większym zagrożeniem dla bezpieczeństwa społecznego niż konflikty zbrojne. Poza kosztami społecznymi, jakie świat ponosi z powodu kryzysu wodno - sanitarnego, traci również światowa gospodarka. W przeciwieństwie do wojen oraz katastrof naturalnych, globalny kryzys wodny nie zmobilizował społeczności międzynarodowej do podjęcia działań zapobiegawczych, co stwierdził Raport o Rozwoju Społecznym 2006 (HDR). Brak dostępu do wody, podobnie jak głód, został owiany milczeniem, którego konsekwencje ponoszą najbiedniejsi.
Dzięki szerokiej promocji koncertu w mediach ogólnopolskich oraz międzynarodowej randze eventu chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona, zwłaszcza ludzi młodych. Nasza grupa docelowa, na co dzień nie do końca zdaje sobie sprawę z powagi problemu, jakim bez wątpienia są malejące zasoby wody pitnej i to nie tylko w najuboższych krajach afrykańskich oraz azjatyckich. Problem coraz częściej dotyczy krajów uprzemysłowionych i dobrze rozwiniętych, w których szereg akcji informacyjnych ma wpłynąć na sposób korzystania z zasobów czystej wody. Chcemy jako pierwsi w Polsce, na tego typu imprezie, włączyć się do międzynarodowego apelu S-O-S wzywającego do poszanowania zasobów wody, zwłaszcza tej pitnej. - mówi Remigiusz Łupicki, prezes My Music.
W ramach akcji S-O-S SAVE WATER zostanie wyprodukowana dedykowana woda, która będzie sprzedawana podczas koncertu Stadium of Sound.
W trakcie trwania eventu, sprzedawane będą również dedykowanie koszulki S-O-S Save Water. Pozyskane z akcji środki zostaną przekazane na kampanię społeczną Zbieram wodę" Polskiej Akcji Humanitarnej. Cześć zysku ze sprzedaży wody - zostanie przekazany na konto PAH. Dodatkowym wsparciem kampanii S-O-S Save Water jest akcja sms-owa. SMS o treści LECH.WODA wysłany pod numer 7303 to dodatkowa kropla" wody w krajach najbardziej jej potrzebujących.
Akcję S-O-S SAVE WATER wspiera ENERGIA LECHA www.energialecha.pl
WSPIERAJ AKCJE! Wyślij na numer 7303 (koszt 3,66zł) SMS o treści: LECH.WODA
Dalszych informacji udzielają:
Robert Leszczyński
Rzecznik Prasowy Stadium of Sound 2008
Email: robert@my-music.pl
Anna Filipiak
Specjalista ds. marketingu
Tel. +48 503 012 875
Email: ania@my-music.pl
My Music Sp. z o.o.
ul. J. Poniatowskiego 24A
62-031 Luboń k/Poznania, Poland
tel. +48618103539, fax. +48618139059
Więcej informacji na temat Kampanii Wodnej Zbieram wodę"
Kampania społeczna Zbieram wodę", realizowana jest przez Polską Akcję Humanitarną od 5 lat. Poprzednie edycje akcji, dzięki zaangażowaniu komercyjnych partnerów i wsparciu medialnemu okazały się dużym sukcesem. Towarzysząca kampanii sprzedaż gadżetów - opaski wodnej i kropelki Zbieram wodę" - pozwoliła Fundacji pozyskać fundusze na realizację programów wodnych w Sudanie.
Celem kampanii jest poszerzenie świadomości polskiego społeczeństwa w kwestii problemu dostępu do wody pitnej w Krajach Południa. PAH chce również zbudować społeczność osób identyfikujących się z ideą zapewnienia dostępu do wody pitnej ludziom potrzebującym.
Kampania Wodna jest ogólnopolskim corocznym wydarzeniem społecznym i medialnym. W ramach akcji PAH prowadzi m.in. interaktywne warsztaty informacyjne w szkołach, szkoli studentów w zakresie edukacji humanitarnej, wyposaża nauczycieli w materiały edukacyjne. Polska Akcja Humanitarna wprowadza również tematykę wodną do wydarzeń kulturanych, imprez masowych.
www.wodapitna.pl
Zapisz się do newslettera