We wrześniu powstało prawie 2,5 tysiąca artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów znalazł się na trzecim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.
Już czternaście miesięcy Kolejorz utrzymuje się na podium rankingu medialności pośród polskich klubów ekstraklasowych. Wrześniowe wydanie raportu medialnego Polska Piłka wyraźnie wskazuje, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Wisły Kraków, a także Lecha Poznań. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 2480 relacji, co dało klubowi ze stolicy Wielkopolski trzecie miejsce wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.
Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1197 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowana większość jednak, bo aż 1283 materiałów publikowana była w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza prawie 17 milionów złotych.
W minionym miesiącu ponad 38 procent wszystkich artykułów prasowych o Kolejorzu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 14-krotnie.
O medialności Lecha świadczą również piłkarze grający w przeszłości z kolejowym herbem na piersi. Liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą już po raz kolejny został były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 27-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało prawie 1700 publikacji.
W zestawieniu pojawił się również wychowanek poznańskiej Lokomotywy, Karol Linetty. 21-letni pomocnik doczekał się prawie 400 artykułów na swój temat, wyprzedzając m.in. zawodników grających również w Serie A - Wojciecha Szczęsnego oraz Łukasza Skorupskiego.
"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.
Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod już ponad 1,3 mln publikacji.
Zapisz się do newslettera