W czerwcu powstało ponad 1806 artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ponownie znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Ekstraklasie.
Już dziewiętnaście miesięcy Kolejorz utrzymuje się na podium rankingu medialności pośród polskich klubów ekstraklasowych. Czerwcowe wydanie raportu medialnego Polska Piłka wyraźnie wskazuje, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Lecha Poznań oraz Wisły Kraków. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 1806 relacji, co dało klubowi ze stolicy Wielkopolski drugie miejsce wśród najbardziej medialnych klubów w Ekstraklasie.
Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 672 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowana większość jednak, bo aż 1134 materiałów publikowana była w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza ponad 14 milionów złotych.
W czerwcu ponad 29% wszystkich artykułów prasowych o Lechu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 8-krotnie.
W zestawieniu całego roku Kolejorz również uplasował się na drugiej pozycji. W sezonie 2015/16, czyli od lipca 2015 do czerwca 2016 roku, najbardziej medialnym klubem została Legia Warszawa. Na temat stołecznego zespołu pojawiło się ponad 48 tysięcy materiałów, co było wynikiem lepszym niespełna o 8 procent od rezultatu osiągniętego przez Lecha.
Drużyny z Warszawy i Poznania niemal w każdym miesiącu wykazywały się bardzo wysoką medialnością i zdecydowanie wyprzedziły pozostałe zespoły Ekstraklasy. W podsumowaniu sezonu trzecie miejsce przypadło Śląskowi Wrocław, który był nieznacznie lepszy od Wisły Kraków. Piąta pod względem medialności była Cracovia.
"Polska Piłka" to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.
Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,2 mln informacji.
Zapisz się do newslettera