2016-07-28 12:05 Lilianna Szymczak

Lech w gronie najbardziej medialnych klubów

W czerwcu powstało ponad 1806 artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ponownie znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Ekstraklasie.

LECH NIEZMIENNIE NA PODIUM

Już dziewiętnaście miesięcy Kolejorz utrzymuje się na podium rankingu medialności pośród polskich klubów ekstraklasowych. Czerwcowe wydanie raportu medialnego Polska Piłka wyraźnie wskazuje, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Lecha Poznań oraz Wisły Kraków. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 1806 relacji, co dało klubowi ze stolicy Wielkopolski drugie miejsce wśród najbardziej medialnych klubów w Ekstraklasie.

Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 672 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowana większość jednak, bo aż 1134 materiałów publikowana była w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza ponad 14 milionów złotych.

W czerwcu ponad 29% wszystkich artykułów prasowych o Lechu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 8-krotnie.

KOLEJORZ WICELIDEREM

W zestawieniu całego roku Kolejorz również uplasował się na drugiej pozycji. W sezonie 2015/16, czyli od lipca 2015 do czerwca 2016 roku, najbardziej medialnym klubem została Legia Warszawa. Na temat stołecznego zespołu pojawiło się ponad 48 tysięcy materiałów, co było wynikiem lepszym niespełna o 8 procent od rezultatu osiągniętego przez Lecha.

Drużyny z Warszawy i Poznania niemal w każdym miesiącu wykazywały się bardzo wysoką medialnością i zdecydowanie wyprzedziły pozostałe zespoły Ekstraklasy. W podsumowaniu sezonu trzecie miejsce przypadło Śląskowi Wrocław, który był nieznacznie lepszy od Wisły Kraków. Piąta pod względem medialności była Cracovia.

O BADANIU

"Polska Piłka" to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.

Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,2 mln informacji.

Next matches

Friday

29.11 godz.20:30
Piast Gliwice
vs |
Lech Poznań

Friday

06.12 godz.20:30
Górnik Zabrze
vs |
Lech Poznań

Recommended

Newsletter

Subscribe

More

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

We use cookie files

We use cookies that are necessary for visitors to our website to take advantage of the services and features available. We also use cookies from third parties, including analytics and advertising cookies. Detailed information is available in "Cookie Policy". In order to change your settings, please use the CHANGE SETTINGS option.

Accept optional cookies

Reject optional cookies

Privacy settings

Required

Necessary cookies enable the correct display of the site and the use of basic functions and services available on the site. Their use does not require the users' consent and they cannot be disabled within the privacy settings.

Advertising

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Analitical

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Save my choices