2021-04-27 12:44 Lech Poznań

WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!

Dariusz Gałęzewski, Prezes Fundacji OSHEE i Marcin Jędrychowski, Dyrektor Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie podpisali list intencyjny będący deklaracją współpracy na rzecz wspierania zdrowia psychicznego. W ramach projektu prowadzonego pod hasłem "WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!" partnerzy skupią się na prowadzeniu kampanii edukacyjnych promujących tematykę pracy nad kondycją psychiczną, skierowanych głównie do młodego pokolenia. W projekt włącza się także Ekstraklasa, która zadedykowała akcji dwie kolejki ligowe. 

OSHEE, za sprawą hasła "ŻYJ, WALCZ, ZWYCIĘŻAJ", od lat propaguje postawę konsekwentnego podejmowania wysiłków i społecznego zaangażowania w najtrudniejsze tematy. Nawiązując współpracę ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, marka chciała zwrócić uwagę na dużą potrzebę podjęcia zespołowej walki, aby zwyciężyć w starciu z trudnym wyzwaniem, jakim są problemy o podłożu psychologicznym. Założenia współpracy doskonale oddaje hasło kampanii - "WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!".

- Projekt skierowany jest przede wszystkim do młodego pokolenia, ponieważ w dobie pandemii to właśnie dzieci i młodzież, poza przeżywaniem standardowych problemów wieku dojrzewania, są narażone na dodatkowe sytuacje stresujące, które odciskają negatywny ślad na ich psychice. Wśród czynników budujących niepokój o ich kondycję psychiczną można wymieniać przymusową izolację, brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami, co z kolei przekłada się na zaburzenia w budowaniu relacji, a także brak edukacji emocjonalnej oraz rosnący wpływ mediów społecznościowych na budowanie samooceny. Pandemia przyczyniła się do wzrostu ilości młodych ludzi zmagających się z depresją, stanami lękowymi, zaburzeniami odżywiania, jak również zachowania autodestrukcyjnymi, a nawet próbami samobójczymi - mówi dr hab. n. med. Maciej Pilecki, kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Optymistyczny i edukacyjny przekaz projektu ma pokazać młodym ludziom, że nie są odosobnieni ze swoimi problemami, że życie to sport zespołowy.

Celem kampanii będzie zmiana nastawienia społeczeństwa do korzystania z konsultacji, czy porad psychologa lub terapeuty. W ramach projektu powstanie ogólnopolska platforma edukacyjna o tematyce zdrowia psychicznego, która umożliwi bezpłatny dostęp do treści edukacyjnych oraz ułatwi kontakt ze specjalistami z dziedziny zdrowia psychicznego. Działania promocyjne będą prowadzone w środkach masowego przekazu oraz mediach społecznościowych. Niezwykle cennym wsparciem, wzmacniającym pozytywny przekaz będą z pewnością budzący społeczne zaufanie ambasadorzy. Do pierwszej akcji prowadzonej w kampanii dołączyła również Ekstraklasa, dając tym samym możliwość zaangażowania sportowych autorytetów i motywatorów, jakimi są profesjonalni piłkarze.

- Pierwsza akcja promocyjna odbędzie się z hasłem "Ej, wszystko okej?", ponieważ na to proste pytanie większość z nas odpowiada bez zastanowienia. A refleksja jest bardzo potrzebna. Z pomocą tej kampanii, wraz ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, chcemy zachęcić by otworzyć się na drugiego człowieka i dostrzec jego problemy. Porozmawiać i postarać się go wesprzeć. Jest to również zachęcenie do autorefleksji. Obserwowania siebie
i diagnozowanie własnych stanów emocjonalnych i potrzeb - komentuje Anna Jaworska, project Manager OSHEE.

Pierwsze działania promocyjne projektu będą miały miejsce już 30 kwietnia w ramach 28. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy pod hasłem "Ej, wszystko okej?". Dobór hasła nie jest przypadkowy. Jest to sposób by zwrócić uwagę na potrzebę otwarcia się na drugiego człowieka i na siebie, bo ma nic złego, a tym bardziej wstydliwego w tym, że chcemy porozmawiać i skonsultować swoje problemy z przyjacielem lub specjalistą. Motto znajdzie się na koszulkach piłkarzy oraz licznych grafikach w mediach społecznościowych.

- Podczas 28. i 29. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy czeka nas akcja inaugurująca projekt "WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!". Piłkarze wszystkich klubów wybiegną na murawę w koszulkach promujących inicjatywę. Nie będzie to jednak pusty gest. Pójdą za nim motywujące i zagrzewające do walki słowa. W szczegóły projektu wprowadzą komentatorzy meczów, ale również sami piłkarze, którzy w specjalnie przygotowanych produkcjach wideo opowiedzą o swoich doświadczeniach związanych z dbaniem o zdrowie psychiczne. Sportowcy często muszą radzić sobie z niepowodzeniami, ale mogą znaleźć oparcie w zespole. Regularnie korzystają także z pomocy psychologa i nie jest to dla nich nic wstydliwego - kończy Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

Next matches

Friday

31.01 godz.20:30
Lech Poznań
vs |
Widzew Łódź

Saturday

08.02 godz.00:00
Lechia Gdańsk
vs |
Lech Poznań

Recommended

Newsletter

Subscribe

More

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

We use cookie files

We use cookies that are necessary for visitors to our website to take advantage of the services and features available. We also use cookies from third parties, including analytics and advertising cookies. Detailed information is available in "Cookie Policy". In order to change your settings, please use the CHANGE SETTINGS option.

Accept optional cookies

Reject optional cookies

Privacy settings

Required

Necessary cookies enable the correct display of the site and the use of basic functions and services available on the site. Their use does not require the users' consent and they cannot be disabled within the privacy settings.

Advertising

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Analitical

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Save my choices