2021-05-26 17:36 Lech Poznań

PKO BP i LOTTO z Ekstraklasą na kolejne dwa sezony

Ekstraklasa i PKO Bank Polski podpisały nową umowę, dzięki której bank pozostanie partnerem tytularnym ligowych rozgrywek w sezonach 2021/22 i 2022/23. Współpracę z Ekstraklasą na taki sam okres przedłużył też Totalizator Sportowy i jego marka LOTTO. Wyższa łączna wartość dwuletnich kontraktów sponsorskich idzie w parze z rozbudowanymi świadczeniami Ekstraklasy dla obu partnerów.

- Ogromnie cieszymy się, że obaj nasi najwięksi partnerzy postanowili zostać z nami na kolejne dwa lata. Przeszliśmy razem przez najtrudniejszy okres w historii ligi, z wieloma ograniczeniami wynikających z pandemii i kilkumiesięczną grą przy pustych trybunach. Ten czas pokazał, że mimo trudności jesteśmy w stanie dostosować formułę świadczeń i wprowadzić nowe pomysły, tak by współpraca była dla naszych partnerów w pełni efektywna. Wymiernym potwierdzeniem tego jest 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego, które wygenerowały w roku pandemii nasze rozgrywki na rzecz PKO Banku Polskiego - mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

- Przedłużenie kontraktów odbieramy jako wysoką ocenę wystawioną przez partnerów i wiarę w możliwości zapewnienia im jeszcze większej promocji. Planujemy już wspólnie wiele nowych projektów, eksponujących zarówno PKO Bank Polski, jak i markę LOTTO. Co ważne, nowe umowy zapewnią wyższe wpływy dla wszystkich klubów, a zespoły odnoszące sukcesy w europejskich pucharach mogą liczyć na dodatkowe środki od naszego sponsora tytularnego, po wejściu do fazy grupowej lub pucharowej - dodaje Marcin Animucki.

Nowy sezon PKO Bank Polski Ekstraklasy ruszy 23 lipca. Weźmie w nim udział 18 zespołów, które rozegrają 306 meczów. W każdej z 34 kolejek odbędzie się dziewięć spotkań. Obecna sytuacja epidemiczna w kraju pozwala zakładać, że w startującym latem sezonie mecze będą rozgrywane przy obecności kibiców na trybunach.

Nowe umowy sponsorskie to zacieśnienie współpracy Ekstraklasy z wieloletnimi partnerami ligi. W przypadku umowy z PKO Bankiem Polskim będzie to oznaczało dalszą pracę na rzecz umacniania rozpoznawalności partnera tytularnego poprzez obecność na wszystkich stadionach Ekstraklasy i w transmisjach meczowych. Równolegle bank wciąż będzie rozwijał kanały „PKO Bank Polski Grajmy Razem” w social mediach, promował młodzieżowców wręczając nagrody dla najlepszych, kontynuował projekt ”Kanapa Kibica”, a także organizował szereg innych akcji marketingowych, zapewniających nowe konteksty promocji.

- Zapowiadaliśmy, że inwestycja w polską Ekstraklasę jest dla PKO Banku Polskiego projektem długoterminowym i dotrzymujemy danego słowa. Widzimy, w którym kierunku rozwija się nasza piłka nożna, dlatego nie możemy pozostać obojętni na wyzwania, przed jakimi stoimy zarówno pod kątem organizacyjnym, jak i czysto sportowym. Mamy wiele nowych pomysłów, które chcemy wraz z naszymi partnerami wprowadzić w życie. Jeszcze mocniej będziemy angażować się w popularyzację piłki młodzieżowej, a także zadbamy o szkolenie kadry menadżerskiej, by również na tym odcinku zmniejszać dystans do bogatszych krajów zachodu. Chcemy jeszcze mocniejszymi więzami łączyć kibiców z własnymi drużynami i całą ligą - mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

- Jesteśmy największym bankiem w Polsce, a ostatnie lata udowodniły, że mecenat jaki podjęliśmy nad krajowym futbolem był słuszną decyzją. Weryfikacją najtrudniejszą z możliwych okazała się pandemia Covid-19, ale razem z naszymi partnerami, Ekstraklasą S.A. oraz instytucjami rządowymi wypracowaliśmy mechanizmy, które uchroniły kluby przed problemami finansowymi. Mamy nadzieję, że ogłoszenie decyzji o przedłużeniu umowy PKO Banku Polskiego z Ekstraklasą na kolejne dwa lata, wraz z systematycznym otwieraniem się gospodarki, wpisze się w ogólnospołeczny optymizm, którego efektem będzie sukcesywny powrót – także na stadionach – do rzeczywistości sprzed pandemii - dodaje Zbigniew Jagiełło.

Większe spektrum współpracy zakłada także nowy kontrakt z Totalizatorem Sportowym i marką LOTTO jako partnerem głównym Ekstraklasy. Marka będzie szerzej obecna w komunikacji ligi, a wspólne projekty mają zapewniać dotarcie do graczy zarówno w tradycyjnym przekazie meczowym, jak i poprzez kanały elektroniczne. Marka LOTTO będzie promowana m.in. za pośrednictwem oficjalnej aplikacji Ekstraklasy oraz kolejnego sezonu Fantasy Ekstraklasa. W sezonie 2021/2022 w ramach współpracy z LOTTO pojawi się też nowa kategoria piłkarza miesiąca - Numer Miesiąca. Na bazie powstałej w ten sposób klasyfikacji na koniec rozgrywek ogłaszany będzie Numer Sezonu.

- Historia wsparcia piłki nożnej przez Totalizator Sportowej sięga początków naszej spółki, która właśnie obchodzi jubileusz 65-lecia nieprzerwanej działalności. Jedną z najnowszych odsłon tej współpracy jest partnerstwo z Ekstraklasą S.A., które trwa już od sezonu 2014/2015. Jako partner główny Ekstraklasy w nadchodzącym sezonie chcemy być jeszcze bliżej polskich rozgrywek i kibiców. Wszyscy odczuwamy głód sportowych emocji i jestem przekonany, że mecze Ekstraklasy dostarczą kibicom wielu wrażeń - podkreślił Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego.

Next matches

Friday

29.11 godz.20:30
Piast Gliwice
vs |
Lech Poznań

Friday

06.12 godz.20:30
Górnik Zabrze
vs |
Lech Poznań

Recommended

Newsletter

Subscribe

More

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

We use cookie files

We use cookies that are necessary for visitors to our website to take advantage of the services and features available. We also use cookies from third parties, including analytics and advertising cookies. Detailed information is available in "Cookie Policy". In order to change your settings, please use the CHANGE SETTINGS option.

Accept optional cookies

Reject optional cookies

Privacy settings

Required

Necessary cookies enable the correct display of the site and the use of basic functions and services available on the site. Their use does not require the users' consent and they cannot be disabled within the privacy settings.

Advertising

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Analitical

Advertising cookies (including social media files) allow us to present information tailored to users' preferences (based on browsing history and actions taken,advertisements are displayed on the site and on third-party sites). They also allow us to measure the effectiveness of advertising campaigns of KKS Lech Poznań S.A. and our partners.

You can change or withdraw your consent at any time using the settings available in privacy settings.

Save my choices