26 grafik związanych z Lechem Poznań będzie cieszyć oczy kibiców na INEA Stadionie. Akcja "Dumni z tradycji" zorganizowana przy współpracy z Fans4Club została zakończona. W projekcie wzięło udział 1562 kibiców Kolejorza.
Celem akcji „Dumni z tradycji” było upiększenie ścian INEA Stadionu, dzięki co najmniej dwudziestu wielkoformatowych grafik. Projekt Lecha przy współpracy z Fans4Club wywołał duże zainteresowanie kibiców Kolejorza i ostatecznie udało się zebrać środki na produkcję i montaż sześciu kolejnych.
Na trzech trybunach pojawią się grafiki przedstawiające patronów trybun, czyli słynny tercet A-B-C, wybitnych piłkarzy w historii Lecha (Mirosława Okońskiego, Czesława Jakołcewicza, Józefa Adamca i Roberta Lewandowskiego), pamiętne wydarzenia z ostatnich kilkunastu lat (Puchar Polski z 2004 roku, mistrzowskie tytuły z 2010 i 2015 roku), wyjątkowe mecze w fazie grupowej Ligi Europy jesienią 2010 (przeciwko FC Salzburg, Manchesterowi City i Juventusowi Turyn) oraz oprawy meczowe (POZNAŃ’56, Masz przed sobą Fanatyków, Sława Wielkiemu Lechowi). Jedna grafika - Duma Wielkopolski - zostanie stworzona w trzech egzemplarzach i pojawi się na każdej trybunie poza Kotłem. To na niej pojawią się imiona i nazwiska kibiców, którzy wzięli udział w projekcie "Dumni z tradycji". Ponadto środki na wyprodukowanie siedmiu grafik w Kotle otrzyma Stowarzyszenie Kibiców Lecha Poznań.
Jak wyglądają liczby związane z akcją? 1562 kibiców wybrało w sumie 2710 nagród. Oznacza to, że wielu kibiców zdecydowało się na więcej niż jedną z przygotowanych niespodzianek. Łącznie zebrano ponad 212 tysięcy złotych, czyli udało się w stu procentach zrealizować cel numer jeden projektu, a także ponad 80 procent celu numer dwa. Ponad 91 procent uczestników do projektu dołączyło z Polski, następna była Wielka Brytania, a dalej Niemcy, Holandia, Irlandia i Norwegia. Kibice Kolejorza przystępowali do akcji również m.in. ze Stanów Zjednoczonych i Kanady.
A które miasta były najliczniej reprezentowane? Oczywiście na pierwszym miejscu jest Poznań (45 proc. uczestników), a tuż za nim Warszawa, z której logowało się 17 procent kibiców. Z wielkopolskich miast w dalszej kolejności znajdują się: Ostrów Wielkopolski, Kalisz, Piła, Swarzędz, Zbąszyń i Gniezno. Na siódmej pozycji w łącznym rankingu miast jest Londyn, a na dwunastym - Nottingham.
Jeszcze raz bardzo gorąco dziękujmy za udział w projekcie. Po raz kolejny kibice Lecha pokazali, jak bliskie są Niebiesko-Białe barwy, herb oraz cała historia Kolejorza.
Next matches
Friday
29.11 godz.20:30Recommended
Subscribe