2022-10-07 12:00 Lech Poznań

Wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Game

Premiera najnowszej odsłony gry piłkarskiej ze stajni EA Sports oznacza też powrót największych esportowych rozgrywek FIFA w Polsce. Na krajowe salony wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Games. Zawody - podobnie jak w ostatnich latach - odbędą się w dwóch odsłonach.

Ekstraklasa Games OPEN, czyli połów nowych talentów

Choć kibiców elektryzują przede wszystkim rozgrywki na najwyższym szczeblu, wiele osób pochyla się również nad turniejem dla zawodników nieco mniej obytych z profesjonalnym graniem. Takie jest też założenie Ekstraklasa Games OPEN - stworzyć turniej dla każdego i wyłonić w nim przyszłe gwiazdy światowego formatu.

Do OPEN może zapisać się każdy. W przypadku jednego czy dwóch niepowodzeń uczestnicy mają prawo przystąpić do kolejnego turnieju, a będzie ich aż osiem. Przełomem w tym sezonie będzie format rozgrywek, bowiem część szczęśliwców, którzy zagrają na marcowych finałach, zostanie wyłoniona w wydarzeniach offline organizowanych w miastach klubów Ekstraklasy.

Pierwsza impreza odbędzie się już w ten weekend podczas Poznań Game Arena. Będzie to wydarzenie wyjątkowe, gdyż po raz pierwszy turniej pojawi się na tak wielkiej imprezie gamingowej, którą odwiedzi kilkadziesiąt tysięcy osób. W sobotę i niedzielę odbędą się tam dwa turnieje dedykowane Lechowi oraz Warcie Poznań, z których każdy ze zwycięzców zagwarantuje sobie udział w marcowych Finałach OPEN.

Turnieje Ekstraklasa Games OPEN odwiedzą jeszcze kolejne miasta, a szczegóły będą ogłaszane w social mediach rozgrywek oraz stronie ekstraklasa.org/games. Każdy z turniejów wyłoni jednego szczęśliwca, mogącego pochwalić się przepustką na finały Ekstraklasa Games OPEN. W tych zagra aż ośmiu zawodników, a stawkę o zwycięzców wydarzeń stacjonarnych uzupełnią triumfatorzy turniejów rozgrywanych online. Marcowe finały transmitowane na antenie Polsat Games i w internecie, będą miały dwóch zwyciezców i to oni dostąpią zaszczytu walki o mistrzostwo kraju.

Ekstraklasa Games PRO - czas na rywalizację na najwyższym poziomie

Celem Ekstraklasa Games PRO będzie usystematyzowanie esportowego ekosystemu gry FIFA w Polsce. Ten sezon będzie wyjątkowy z kilku powodów. W stawce poza reprezentantami klubów najwyższej klasy rozgrywkowej zagrają również przedstawiciele drużyn niższego szczebla. Do osiemnastu przedstawicieli klubów dołączy dwóch graczy broniących barw klubów Fortuna 1. Ligi. Jest to konsekwencja powstania nowych rozgrywek, których organizatorem jest Fortuna 1. Liga. PKO Bank Polski Ekstraklasa Games da szansę najlepszym zawodnikom tego projektu, poszerzając liczbę zespołów w fazie zasadniczej formuły PRO.

Rywalizacja o tytuł mistrzowski rozpocznie się w styczniu i w formie sezonu zasadniczego potrwa aż do marca. Publika będzie mogła śledzić zmagania najlepszych w kraju podczas cotygodniowych transmisji online. Najlepsi gracze (Miejsca 1-4) rundy zasadniczej zameldują się bezpośrednio w Wielkim Finale, natomiast środkowa część stawki (Miejsca 5-12) powalczy o swoją przepustkę w marcowych barażach. Cały sezon zwieńczy turniej LAN-owy, podczas którego poznamy nowego Mistrza Polski. Wydarzenie odbędzie się na początku kwietnia, a poza prestiżowym wyróżnieniem na najlepszych czekają inne wyjątkowe nagrody.

Pula nagród zawodów finałowych wyniesie 50 tysięcy złotych, a stawką podzielą się czterej najlepsi gracze. Czołowa trójka natomiast wystąpi na światowych Play-Offach FIFA 23 Global Series. Warto wspomnieć, że w ubiegłym sezonie Polska otrzymała dwa bilety, więc jest to znaczący progres rozgrywek.

W projekt jak co roku zaangażowane jest spore grono partnerów wspierających Ekstraklasę w organizacji rozgrywek. Partnerem Tytularnym turnieju drugi rok z rzędu jest PKO Bank Polski. Partnerem Strategicznym jest KFC, a Technologicznym Sony Playstation. Partner Lifestylowy to z kolei PROSTO. Strategicznym partnerem telewizyjnym jest telewizja Polsat Games, produkcje zapewnia Frenzy, a partnerem medialnym został serwis Sport.pl. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwa agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Agencją odpowiedzialną za komunikację social media oraz PR jest eMinePro.

Następne mecze

Niedziela 22.09 godz.17:30
Lech Poznań
vs |
Śląsk Wrocław
Czwartek 26.09 godz.17:00
Resovia
vs |
Lech Poznań

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Więcej

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

Korzystamy z plików cookies

Stosujemy pliki cookies, które są niezbędne do tego, aby osoby odwiedzające nasz serwis mogły korzystać z dostępnych usług i funkcjonalności. Używamy również plików cookies podmiotów trzecich, w tym plików analitycznych i reklamowych. Szczegołowe informacje dostępne są w "Polityce cookies". W celu zmiany ustawień należy skorzystać z opcji ZMIENIAM USTAWIENIA.

Akceptuję opcjonalne pliki cookies

Odrzucam opcjonalne pliki
cookies

Ustawienia prywatności

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają prawidłowe wyświetlanie strony oraz korzystanie z podstawowych funkcji i usług dostępnych w serwisie. Ich stosowanie nie wymaga zgody użytkowników i nie można ich wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Analityczne

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Zapisz moje wybory