Ponad 7 000 sprzedanych karnetów i około 20 926 kibiców co mecz, co daje drugi wynik w lidze licząc od początku sezonu 2017/18. Tak prezentują się liczby dotyczące frekwencji na INEA Stadionie, czyli w miejscu, gdzie spotykają się wszyscy związani z Lechem Poznań. Oferta biletowa oraz mnogość atrakcji w dniu meczowym jest coraz ciekawsza i niewątpliwie przyciąga więcej sympatyków na obiekt przy Bułgarskiej.
20 926 kibiców średnio co mecz pojawia się na INEA Stadionie. Jest to drugi wynik jeśli chodzi o spotkania domowe. Na pierwszym miejscu - co być może dla niektórych nie jest dużym zaskoczeniem - jest Górnik Zabrze, a na najniższym stopniu podium plasuje się Śląsk Wrocław. Wpływ na taką liczbę ma nie tylko rywal piłkarski, forma drużyny. Coraz ważniejszą rolę odgrywają jednak sprawy "okołomeczowe".
- Warto pamiętać, że dzień meczowy na INEA Stadionie to nie tylko samo widowisko piłkarskie. Oczywiście bardzo ważne jest 90 minut spotkania, jeszcze istotniejsze jest zwycięstwo Kolejorza, ale dla nas priorytetem jest wprowadzenie szeregu udogodnień, które umilą mecz - mówi Daniel Zieliński, kierownik działu sprzedaży biletów Lecha Poznań. - Klub stara się zapewnić wiele atrakcji przedmeczowych, które mają zachęcić jak największą liczbę kibiców do wspólnej zabawy jeszcze przed rozpoczęciem spotkania, a także sprawić, że wkrótce ponownie wrócą oni na INEA Stadionie - dodaje.
Z myślą o czasie przed, w przerwie oraz po meczu powstał właśnie Sektor Rodzinny Dąbex, który mieści się na wydzielonych sektorach Trybuny Czapczyka. To właśnie tam najmłodsi kibice razem ze swoimi opiekunami mogą wspierać z całych sił lechitów podczas piłkarskich wydarzeń. Co ważne, jedną z zalet kibicowania z miejsca dla rodzin są przygotowane atrakcje, takie jak spotkania z piłkarzami, animacje, przygotowane specjalnie "oprawy" czy odwiedziny całej drużyny tuż po ostatnim gwizdku sędziego. - Staramy się być przyjaźni dla całych rodzin, które coraz tłumniej pojawiają się przy Bułgarskiej. W Sektorze Rodzinnym Dąbex obowiązuje m.in. specjalna oferta cenowa dla wszystkich mam, dla których bilet jest tańszy o 20% . Należy jednak pamiętać, że przysługuje on w transakcji łączonej z co najmniej jedną wejściówką w kategorii cenowej dziecko, która kosztuje 10 złotych - przypomina Daniel Zieliński.
Lech stara się wsłuchiwać w uwagi wszystkich sympatyków. Właśnie dlatego, w odpowiedzi na liczne sygnały od kibiców, które otrzymywał zarówno drogą mailową, jak i poprzez media społecznościowe, wprowadził pomeczową zmianę. Od kilku miesięcy piłkarze po końcowym gwizdku udają się do naszego Sektora Rodzinnego i tam dziękuję najmłodszym za wsparcie podczas piłkarskiego spotkania.
Pozostająć w temacie najmłodszych kibiców. Jednym z najdłużej prowadzonych przez Lecha projektów dotyczących frekwencji jest akcja "Kibicuj z Klasą". Jej celem jest zachęcenie do aktywnego kibicowania nie tylko rodzin, ale klas, całych szkół oraz kół zainteresowań. - Mamy wiele grup, które biorą udział w każdej edycji i już na samym starcie zgłaszają swoją aktywność w naszej akcji. To pokazuje, że kibicowanie ze znajomymi jest świetną formą spędzania wolnego czasu - przekonuje kierownik działu sprzedaży biletów.
"Kibicuj z Klasą" rozpoczęło się w marcu 2013 roku i jak na razie doczekało się dziewięciu edycji. Dotychczasowy rekord padł podczas meczu Lecha z Arką (25 września 2016), kiedy na INEA Stadionie pojawiło się 18 393 osób zrzeszonych w 398 grupach. W akcji udział wziąć mogą wszystkie grupy zorganizowane złożone z dzieci i młodzieży do 16. roku życia. To bezpłatna akcja skierowana nie tylko dla szkół i placówek wychowawczo-opiekuńczych, ale także dla klubów sportowych, kółek zainteresowań czy po prostu grup znajomych. Kolejna edycja może odbyć się już niedługo, podczas meczu Lecha z Cracovią!
- Klub czyni starania, aby to w niedzielę, 10 grudnia odbyła się kolejna edycja akcji. Data nie jest przypadkowa, ponieważ w ten sam weekend odbędzie się zresztą jeden z największych turniejów dla dwunastolatków, Lech Cup. Tym samym chcemy mocno podkreślić kierunek swojej drogi w wychowaniu młodych piłkarzy, ale też i młodych kibiców, którzy mają w przyszłości stanowić oblicze Kolejorza na boisku jak i na trybunach - podkreśla kierownik sprzedaży biletów.
Akcje "profrekwencyjne" dotyczą oczywiście nie tylko najmłodszych kibiców. Nie powinno być żadnych przeszkód w dopingowaniu Kolejorza podczas meczów rozgrywanych przy ulicy Bułgarskiej. Stąd też kilka lat temu powstał projekt Lech Bez Barier, który umożliwia dogodny wstęp i komfortowy pobyt na trybunach INEA Stadionu kibicom z niepełnosprawnościami, a także ich opiekunom. - W trakcie całego sezonu zapewniamy miejsce dla prawie dwóch tysięcy osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz ich opiekunom - mówi Daniel Zieliński, który przypomina również, że dużym udogodnieniem jest możliwość nabycia biletów bez wychodzenia z domu.
Lech prawie dwa lata temu wprowadził trzy inne opcje nabycia wejściówek, które nie wymagają dodatkowych kosztów, a przede wszystkim oszczędzają czas. Wejściówki na spotkania Kolejorza można wydrukować samodzielnie, kupić przez telefon, a także wejść na INEA Stadion przy pomocy sms-a. Wszystkie te funkcjonalności pozwalają w prosty sposób nabyć bilet.
- Chcąc podnosić komfort kibicowania nie tylko staramy się zapewnić wszystkim odwiedzającym INEA Stadion wygodę oraz mnogość atrakcji. Zależy nam na tym, by każdy kibic mógł cieszyć się bezproblemowym dostępem do meczów już na etapie poszukiwania informacji o możliwościach zakupu biletów, sposobie ich nabycia i wyborze dogodnej formy korzystania z nich - zaznacza.
Kibice Kolejorza coraz częściej korzystają z telefonu przy wejściu na INEA Stadion. Świadczą o tym dane dostarczane do działu sprzedaży biletów po każdym meczu. Rekordowe okazało się spotkanie Lecha Poznań z FC Utrecht, kiedy prawie 5 tysięcy osób, co daje około 15% kibiców, pojawiło się przy Bułgarskiej jedynie ze swoim smartfonem. - Każdorazowo ponad 10% kibiców przychodzących na mecze Lecha wchodzi na stadion wyłącznie przy pomocy swojego smartfona - opowiada Daniel Zieliński, kierownik działu sprzedaży biletów.
- Ze spotkania na spotkanie zauważamy, że coraz więcej kibiców korzysta z funkcjonalności, które od kilku miesięcy mają ułatwić zakup biletów na mecz. Mam tutaj na myśli nie tylko używanie aplikacji mobilnej Lech Bilety, ale także przesłanie nabytej wejściówki na telefon i wejścia na obiekt przy pomocy sms-a - dodaje.
Oczywiście wejściówki na mecze Kolejorza można nabyć również w kasach stadionowych czy punktach stacjonarnych ich dystrybucji. Strona bilety.lechpoznan.pl jest responsywna, dostosowana do wyświetlania na wszystkich urządzeniach mobilnych i w pełni bezpieczna, dlatego to z niej najczęściej korzystają kibice Lecha podczas zakupu biletów. W 2015 roku do użytku oddana została aplikacja Lech Bilety, dzięki której wejściówkę można kupić w drodze na stadion choćby z przystanku tramwajowego, omijając w ten sposób kolejki przed kasami.
- Słowa uznania należą się również firmie RoboTicket, dzięki której nasz system biletowy jest w stanie przetrwać prawdziwe oblężenie kibiców. Chodzi oczywiście głównie o bilety na mecze szlagierowe m.in. z Legią Warszawa. W ciągu godziny pierwszej godziny otwartej sprzedaży biletów nasz system sprzedał prawie pięć tysięcy wejściówek. Co ważne, wszyscy sympatycy zostali bardzo sprawnie obsłużeni i szybko zakupili bilety. Cieszymy się, że dziś mogą oni z trybun INEA Stadionu dopingować Kolejorza - kończy Zieliński.
Tekst został opublikowany w programie meczowym "Heeeej Lech" w numerze 9 (320) na mecz z Legią Warszawa.
Zapisz się do newslettera