Lech w minionym sezonie był najlepszy nie tylko w boiskowych zmaganiach. W raporcie firmy Ernst & Young zwyciężył w prestiżowej klasyfikacji biznesowej.
Lech w minionym sezonie był najlepszy nie tylko w boiskowych zmaganiach. W raporcie firmy Ernst & Young zwyciężył w prestiżowej klasyfikacji biznesowej.
W zestawieniu pod uwagę były trzy główne kryteria: finanse, efektywność sportowa oraz marketing i medialność. Poznański klub okazał się najlepszy w dwóch kategoriach, a w jednej zajął drugie miejsce.
Biznesowo najlepsiNajwiększym triumfem Kolejorza jest zwycięstwo w klasyfikacji biznesowej. Według analityków Ernst & Young klub może pochwalić się najbardziej zdywersyfikowanymi przychodami. Oznacza to ich największe zróżnicowanie w całej Ekstraklasie.
W raporcie podkreślone jest, że Lech zdołał wywalczyć trofeum mistrzowskie, mimo że najgroźniejszy rywal w walce o tytuł przeznaczył ponad dwa razy więcej środków na wynagrodzenia.
Zespół ze stolicy Wielkopolski jest również w czołówkach rankingów płynności finansowej, przychodów ogółem oraz może się pochwalić jednym z najniższych wskaźników zadłużenia w całej lidze.
Wartość godna mistrzaJedyną kategorią, w której Lech nie znalazł się na pierwszym miejscu była marketing i medialność. Nie przeszkodziło to jednak w ogromnym wzroście wartości mediowej drużyny z Poznania. W porównaniu z sezonem 2013/2014 wzrosła ona aż o 18 milionów złotych - z poziomu 36 do kwoty 54 milionów złotych.
To mecze Kolejorza były najchętniej oglądanymi widowiskami w tym sezonie. Mecz Lech - Legia w 25. kolejce sezonu oglądało przed telewizorami aż 413 tysięcy widzów.
Nie było żadnej niespodzianki, jeśli chodzi o wskaźniki efektywności sportowej. Mistrz Polski wygrał ją bez większych problemów.
W trosce o fanówW raporcie Ekstraklasy wyszczególnione zostały również działania klubu na rzecz komfortu kibiców. Lech może pochwalić się największą ilością punktów sprzedaży biletów w całej lidze. To zaowocowało zdecydowanie najwyższą frekwencją na meczach na INEA Stadionie, który łącznie podczas spotkań odwiedziło dokładnie 364 392 kibiców.
Kolejorz pochwalić się nie tylko najlepszym całosezonowym wynikiem, ale również po raz trzeci zgromadził najwięcej fanów na jednym spotkaniu. Ostatni mecz w sezonie 2014/2015 przy Bułgarskiej oglądało 41.556 widzów.
Zapisz się do newslettera