Każdy sympatyk sportu idąc na mecz skupia się na kibicowaniu. Bardzo niewielu jednak zastanawia się nad tym, jak ogromnym wyzwaniem organizacyjnym jest przygotowanie zawodów sportowych. Aby odbył się mecz piłki nożnej, cały sztab ludzi pracuje nad jego organizacją. Wpuszczanie kibiców, drukowanie i dystrybucja biletów, promocja, ochrona, zakwaterowanie zespołu, miejsce na trening, a nawet pranie strojów. To tylko przykłady działań, które muszą być zaplanowane z najdrobniejszymi szczegółami.
Lech Poznań na konferencji reprezentował Piotr Matecki - Z-ca Dyrektora ds. marketingu KKS Lecha Poznań S.A., który rozłożył na czynniki pierwsze aspekty organizacyjne związane z meczem oraz wpływ logistyki na rozwój marketingu w klubie sportowym. Zwrócił uwagę, że aspekty logistyczne związane z nowym stadionem powinny być analizowane jeszcze przed rozpoczęciem budowy. Później niewiele już można zmienić w kwestii wchodzenia i wychodzenia kibiców, pomieszczeń biurowych, miejsc na gastronomię itp.
Piotr Matecki zaznaczył, że prowadzenie klubu piłkarskiego to jedno z największych wyzwań logistycznych, przecież to nie tylko wyjazdy pierwszej drużyny ale blisko 400 młodych adeptów trenujących w kilku szkołach partnerskich, to współpraca z mediami przy transmisjach telewizyjnych, wysyłka gadżetów, dystrybucja biletów (blisko 25 punktów w całej Wielkopolsce), dojazd do stadionu i powrót z meczu. Niewiele jest instytucji, które mają tak dynamiczne oraz zmienne otoczenie i muszą sprawnie współpracować z tysiącami kibiców, innymi klubami, władzami miasta, służbami ochrony, sponsorami, firmami czy przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej.
Studenci mogli zobaczyć jak wiedza logistyczna, którą poznają na co dzień, jest wykorzystywana w sporcie. Część z nich już zadeklarowała, że chciałaby pracować nad usprawnieniami organizacyjnymi sportu po studiach." - powiedział Wojciech Zalewski rzecznik prasowy WSL
Zapisz się do newslettera