W lipcu powstało ponad 3,5 tysiąca artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.
Dane zebrane w lipcu pokazują, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Lecha Poznań, a także Wisły Kraków. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 3520 relacji.
Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1602 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowanie więcej, bo 1918 materiałów publikowana była jednak w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza ponad 26,6 milionów złotych.
W minionym miesiącu dokładnie 34,5 procent wszystkich artykułów prasowych o Lechu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 28-krotnie.
O zainteresowaniu Lecha ze strony mediow świadczą również piłkarze grający w przeszłości w niebiesko-białych barwach. Niezmiennie liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą jest były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 28-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało prawie 1000 publikacji. Na trzecim i czwartym miejscu pojawili się wychowankowie poznańskiej Lokomotywy, Dawid Kownacki oraz Jan Bednarek. W zestawieniu medialności znalazł się także pomocnik Sampdorii Genua, Karol Linetty.
"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.
Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.
Zapisz się do newslettera