2020-05-25 09:31 Lech Poznań

Lech wspiera poszukiwania zaginionych dzieci

Ponad 100 klubów piłkarskich z całego świata - w tym także z Polski - weźmie udział, w przypadających na 25 maja, obchodach Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego. Drużyny, na co dzień rywalizujące na boisku, tego dnia połączą swoje siły, aby pomóc w poszukiwaniach zaginionych dzieci i nastolatków. W Polsce do akcji organizowanej przez Fundację Itaka – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych przyłączyła się Ekstraklasa S.A. i kluby z najwyższego poziomu rozgrywek.

Piękna pogoda, bezchmurne niebo, dzieci bawiące się w ogrodzie, chwila nieuwagi i beztroska zamienia się w dramat. Ginie dziecko, brakuje jakiegokolwiek śladu. Taka sytuacja to koszmar dla każdego rodzica. W USA ginie prawie pół miliona dzieci rocznie, w Unii Europejskiej 1 zaginięcie przypada na każde 2 minuty. W Polsce każdego roku ginie ok. 18 tys. osób, w tym ok. 3 tys. dzieci i młodzieży (wg danych policji). Często okazuje się, że zaginione dzieci odnajdują się w innych krajach, dlatego tak duże znaczenie przy poszukiwaniach ma współpraca międzynarodowa. Większość zaginionych dzieci odnajduje w krótkim czasie, ale są też takie, które znikają bez śladu.

W tym roku działania poszukiwawcze zintegrują całe środowisko piłkarskie. Kluby na całym świecie, w tym w Polsce, 25 maja wykorzystają swoje profile w mediach społecznościowych do publikacji wizerunków zaginionych dzieci. Akcję wspiera na swoich kanałach także PKO Bank Polski Ekstraklasa. Wspólnie z szesnastoma klubami dysponuje olbrzymią bazą wiernych fanów
w mediach społecznościowych, przez co wizerunki osób zaginionych mają szansę dotrzeć do osób w najdalszych miejscach na świecie, na niespotykaną wcześniej skalę.

- Każdego roku na całym świecie ginie milion dzieci. Zaginięcie dziecka to olbrzymi stres, wyrwa w sercu rodziny i pustka na wiele lat życia. Takimi rodzinami opiekuje się właśnie Fundacja ITAKA. W tym roku do naszych działań poszukiwawczych uzyskaliśmy zaskakujące wsparcie światowej rodziny klubów piłkarskich. Piłka nożna to najpopularniejszy sport na świecie. Mamy nadzieję, że dzięki rozpoznawalności klubów i olbrzymim zasięgom w mediach społecznościowych, wizerunki zaginionych dzieci i nastolatków dotrą do olbrzymiej grupy odbiorców i pomogą w ich odnalezieniu - tłumaczy Alicja Tomaszewska, prezes Fundacji ITAKA.

Projekt "Football Cares" ("Piłka wspiera") organizowany przez międzynarodową organizację International Centre for Missing and Exploited Children (ICMEC), uzyskał wsparcie Europejskiego Stowarzyszenia Klubów (ECA), Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA) oraz polskiej Ekstraklasy S.A. Jak do tej pory udział w kampanii potwierdzili tacy piłkarscy giganci jak Liverpool, Chelsea, Juventus, FC Barcelona, Atletico Madryt oraz inne kluby z ponad 38 krajów. Do kampanii dołączyły także liczne kluby z Polski.

- Liczę na to, że wsparcie Ekstraklasy oraz jej klubów istotnie i skutecznie wesprze poszukiwania zaginionych dzieci, które od wielu lat prowadzi Fundacja Itaka. Dla tego typu inicjatyw niezwykle istotny jest szeroki zasięg i dotarcie do jak największej liczby osób, więc nie wahaliśmy się ani chwili podejmując decyzję o naszym wspólnym zaangażowaniu w tę akcję - powiedział Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A. Marcin Mikucki.

Pomysłodawcą publikacji zdjęć zaginionych na Facebooku i Twitterze piłkarskiego klubu była drużyna AS Roma, która wraz z zeszłorocznymi informacjami o transferach, które generują duże zainteresowanie mediów, publikowała wizerunki zaginionych dzieci. Z kolei organizatorami polskiej odsłony kampanii "Football Cares" ("Piłka wspiera") są International Centre for Missing & Exploited Children oraz Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, która jest polskim operatorem numeru 116 000 Telefonu w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka.

Kontakt dla mediów:
Izabela Jezierska-Świergiel
Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
press@zaginieni.pl
tel. 608371495

***

Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych to jedyna w Polsce organizacja zajmująca się kompleksowo tematyką zaginięć. Przez ostatnie 20 lat Fundacja pomogła odnaleźć ponad 11 000 osób. Głównym narzędziem poszukiwawczym, wykorzystywanym przez Fundację jest publikowanie wizerunków osób zaginionych w mediach i Internecie. Od 2009 r. Fundacja ITAKA prowadzi Telefon
w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka 116 000.

***

PKO Bank Polski Ekstraklasa to najwyższa profesjonalna liga piłkarska w Polsce. Gra w niej
16 najlepszych klubów obejmujących swoim zasięgiem cały kraj. W trakcie 37 kolejek sezonu rozgrywki notują w telewizji i kanałach on-line widownię na poziomie około 50 milionów, a 2,6 miliona kibiców zasiada na nowoczesnych stadionach. Od 2005 roku rozgrywkami zarządza spółka Ekstraklasa S.A., która ma wyłączne prawo do sprzedaży scentralizowanych praw mediowych oraz marketingowych. Akcjonariuszami spółki są wszystkie kluby Ekstraklasy oraz PZPN. W każdym sezonie rozgrywanych jest 296 meczów, z udziałem blisko 400 profesjonalnych piłkarzy.

Następne mecze

Piątek 29.11 godz.20:30
Piast Gliwice
vs |
Lech Poznań
Piątek 06.12 godz.20:30
Górnik Zabrze
vs |
Lech Poznań

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Więcej

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

Korzystamy z plików cookies

Stosujemy pliki cookies, które są niezbędne do tego, aby osoby odwiedzające nasz serwis mogły korzystać z dostępnych usług i funkcjonalności. Używamy również plików cookies podmiotów trzecich, w tym plików analitycznych i reklamowych. Szczegołowe informacje dostępne są w "Polityce cookies". W celu zmiany ustawień należy skorzystać z opcji ZMIENIAM USTAWIENIA.

Akceptuję opcjonalne pliki cookies

Odrzucam opcjonalne pliki
cookies

Ustawienia prywatności

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają prawidłowe wyświetlanie strony oraz korzystanie z podstawowych funkcji i usług dostępnych w serwisie. Ich stosowanie nie wymaga zgody użytkowników i nie można ich wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Analityczne

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Zapisz moje wybory