Lech Poznań jako pierwszy z polskich klubów piłkarskich otworzył swoje konto na platformach podcastowych. Od najbliższego wtorku (16 marca) będzie tam regularnie publikował audycje do posłuchania. - Nasi kibice będą mieli kolejne narzędzie, dzięki któremu dostaną atrakcyjne treści przybliżające im klub, jego bogatą blisko stuletnią historię, ale także samych piłkarzy - mówi szef działu marketingu wizerunkowego Kolejorza, Wojciech Terpiłowski.
Najpopularniejszy klub w Wielkopolsce jest aktywny w mediach społecznościowych, publikuje teksty na swojej stronie internetowej, posiada także klubową telewizję - Lech TV, która nie tylko transmituje mecze, ale produkuje również materiały wideo publikowane w serwisie YouTube. Teraz pora na kolejny krok.
- Za kilka dni jako klub będziemy obchodzić 99. urodziny. To dobry moment na start kolejnego projektu, który pozwoli naszym kibicom być bliżej Kolejorza. Na premierę każdej audycji zapraszać będziemy punktualnie o godzinie 19.22, co odnosi się do roku powstania klubu - przyznaje Terpiłowski, który tłumaczy także, dlaczego przy Bułgarskiej zdecydowali się postawić właśnie na podcasty.
- To jest błyskawicznie rozwijające się i zyskujące na popularności narzędzie komunikacyjne. Żyjemy wszyscy w biegu i ludzie, w tym oczywiście także nasi fani, szukają możliwości posłuchania audycji choćby w trakcie rutynowych, codziennych działań. Czyli dojazdu do i z pracy autem lub komunikacją miejską, ale także w trakcie aktywności fizycznych, ćwiczeń lub choćby joggingu. I tym wszystkim osobom wychodzimy naprzeciw - tłumaczy szef marketingu Kolejorza.
W klubowych podcastach każdy znajdzie coś dla siebie. Tomasz Mendry, który na co dzień pomaga piłkarzom Lecha jako pracownik działu sportu, porozmawia z zawodnikami o wszystkim, tylko nie o futbolu. Stąd nazwa audycji "Mecz? I co dalej". Na pierwszy ogień w następnym tygodniu pójdzie hiszpański pomocnik Dani Ramirez, który opowie o rodzinnych pasjach, jakimi są wędkarstwo oraz myślistwo, ale też o tym, jak przygotowuje się do najtrudniejszego meczu w życiu - ojcostwa. Z kolei rzecznik prasowy niebiesko-białych, Maciej Henszel przeniesie w świat historii w cyklu "1klub1000historii". Blisko stulatek wykreował wielu bohaterów, rozegrał mnóstwo wielkich meczów w europejskich pucharach, odnosił sukcesy. To wszystko zostanie podane w przystępnej formie dzięki ciekawostkom i anegdotom, które do tej pory nie były publikowane. W pierwszym podcaście (16 marca, godzina 19.22) razem z dziennikarzem Radosławem Nawrotem oraz wieloletnim pracownikiem klubu - Radosławem Sołtysem rozstrzygną przewijający się i często rozważany temat - czy setne urodziny "Poznańskiej Lokomotywy" już za nami, czy wciąż jeszcze przed nami? Natomiast pracownik klubowych mediów, Adrian Gałuszka zaprosi na program "Bliżej klubu", który pozwoli przedstawić sylwetki ludzi, którzy pozostają często w cieniu, a stanowią silny fundament Kolejorza.
- Każda audycja będzie trwała co najmniej kilkadziesiąt minut, początkowo planujemy jedną premierę tygodniowo. Ale to tylko początek, bo chcemy rozwijać ten projekt i dodawać kolejne podcasty, bo pomysłów nie brakuje - zapewnia Terpiłowski. Podcasty będą dostępne na wszystkich największych platformach. Wszystkie audycje będzie można również odsłuchać - a w przypadku wywiadów z piłkarzami także obejrzeć - na klubowym kanale Lech TV w serwisie YouTube.
Zapisz się do newslettera