W czerwcu powstało prawie 2,9 tysiąca artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.
Dane zebrane w czerwcu wyraźnie wskazują, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Lecha Poznań, a także Wisły Kraków. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 2866 relacji.
Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1156 artykuły dotyczące Lecha. Więcej, bo 1710 materiałów publikowana była jednak w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza prawie 21 milionów złotych.
W minionym miesiącu dokładnie 35 procent wszystkich artykułów prasowych o Lechu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 24-krotnie.
O medialności Lecha świadczą również piłkarze grający w przeszłości w niebiesko-białych barwach. Liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą już po raz kolejny został były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 28-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało ponad 2000 publikacji.
Na drugim miejscu w zestawieniu medialności pojawił się z kolei wychowanek poznańskiej Lokomotywy, Karol Linetty. Pomocnik Sampdorii doczekał się około 900 artykułów na swój temat, wyprzedzając m.in. Jakuba Błaszczykowskiego czy Grzegorza Krychowiaka.
"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.
Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.
Zapisz się do newslettera