W lipcu powstało prawie 3 tysiące artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ponownie znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.
Dwadzieścia miesięcy Kolejorz utrzymuje się na podium rankingu medialności pośród polskich klubów ekstraklasowych. Lipcowe wydanie raportu medialnego Polska Piłka wyraźnie wskazuje, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Lecha Poznań oraz Wisły Kraków. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 2999 relacji, co dało klubowi ze stolicy Wielkopolski drugie miejsce wśród najbardziej medialnych klubów w LottoEkstraklasie.
Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1326 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowana większość jednak, bo aż 1673 materiałów publikowana była w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza ponad 23 milionów złotych.
W minionym miesiącu ponad 41 procent wszystkich artykułów prasowych o Kolejorzu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 23-krotnie.
O medialności Lecha świadczą również piłkarze grający w przeszłości z kolejowym herbem na piersi. Liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą już po raz kolejny został były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 27-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało ponad 1300 publikacji.
W zestawieniu pojawił się również wychowanek poznańskiej Lokomotywy, Karol Linetty. 21-letni pomocnik doczekał się 445 artykułów na swój temat, wyprzedzając m.in. zawodników grających również w Serie A - Piotra Zielińskiego oraz Wojciecha Szczęsnego.
"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.
Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,3 mln informacji.
Zapisz się do newslettera