W ostatnich dniach Lech Poznań został członkiem Global Football Alliance, elitarnego stowarzyszenia zrzeszającego kluby z całego świata. Jego celem jest przewidywanie i łagodzenie nowych zagrożeń związanych z funkcjonowaniem dużych marek piłkarskich oraz wspólne szukanie innowacyjnych rozwiązań, aby stać się konkurencyjnymi zespołami w skali globalnej.
Global Football Alliance powstało w 2020 roku z inicjatywy Bernarda Caiazzo, prezydenta AS Saint-Étienne. Stowarzyszenie to jest sojuszem dwudziestu klubów z całego świata, które współpracują ze sobą w obszarze sportu, marketingu, komunikacji, CSR czy ochrony środowiska. Obecnie w skład tej grupy wchodzą m.in. takie zespoły jak Villarreal CF (Hiszpania), VfL Wolfsburg (Niemcy), AS Saint-Étienne (Francja), Crystal Palace (Anglia), Bodo/Glimt (Norwegia), Estudiantes La Plata (Argentyna), New England Revolution (Stany Zjednoczone), Kawasaki Frontale (Japonia) oraz Melbourne Victory (Australia).
Członkiem Global Football Alliance może być tylko jeden klub z danego państwa, dlatego z Polski do tego elitarnego stowarzyszenia zdecydowano się zaprosić Lecha Poznań - ośmiokrotnego mistrza kraju, a także uczestnika tegorocznej edycji Ligi Konferencji Europy. Zresztą to właśnie z występami Kolejorza na arenie międzynarodowej wiąże się historia naszego dołączenia.
- To właśnie dzięki naszej grze w Lidze Konferencji Europy i zapoznaniu się z wielką europejską marką mamy możliwość znalezienia się w tak wąskim, elitarnym gronie jakim jest stowarzyszenie Global Football Alliance. Nasza kandydatura została bowiem poparta przez hiszpański Villarreal, czyli półfinalistę ostatniej edycji Ligi Mistrzów - mówi właściciel Lecha Poznań, Piotr Rutkowski.
- Cieszymy się z tej współpracy i jesteśmy przekonani, że nie tylko dużo zyskamy na tej współpracy, ale również nasze know-how będzie przydatne dla innym klubom. Jest to szansa na wymianę spostrzeżeń na wielu polach zarządzania klubem z prezesami zespołów z całego świata, a także pomiędzy różnymi działami, bo przecież poruszane będą także zagadnienia marketingowe czy komunikacyjne - dodaje.
Ważnym elementem stowarzyszenia jest dzielenie się swoimi najlepszymi rozwiązaniami w wielu obszarach funkcjonowania klubu. Pomóc w tym ma tworzenie międzynarodowej sieci scoutingowo-rekrutacyjnej, optymalizacja wyników treningowych i sportowych czy współpraca klubów w celu zwiększenia produktywności i konkurencyjności. Global Football Alliance przyświeca idea "Glokalna", która mówi, że należy skupić się na rynku lokalnym, ale aby cały czas się rozwijać potrzeba globalnej wizji.
Zapisz się do newslettera