W listopadzie powstało blisko 3,2 tysiąca artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów znalazł się na pierwszym miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.
Dane zebrane w listopadzie pokazują, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło odpowiednio Lecha Poznań, Legii Warszawa oraz Śląska Wrocław. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 3135 relacji.
Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1254 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowanie więcej, bo 1881 materiałów publikowana była jednak w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza blisko 17 milionów złotych.
W minionym miesiącu dokładnie 33,6 procent wszystkich artykułów prasowych o Lechu pochodziło z mediów ogólnopolskich, co jest najlepszym wynikiem spośród wszystkich 16 ekstraklasowych klubów. Pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 24-krotnie.
O zainteresowaniu Lecha ze strony mediow świadczą również piłkarze grający w przeszłości w niebiesko-białych barwach. Niezmiennie liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą jest były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 28-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało ponad 2500 publikacji.
Na zestawieniu pojawili się wychowankowie niebiesko-białych, Dawid Kownacki, Jan Bednarek, Marcin Kamiński oraz Karol Linetty.
"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.
Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.
Zapisz się do newslettera