W kwietniu powstało ponad 3,2 tysiąca artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.
Piętnaście miesięcy Kolejorz utrzymywał się na podium rankingu medialności pośród polskich klubów ekstraklasowych. Listopadowe wydanie raportu medialnego Polska Piłka uplasowało Lecha na piątym miejscu, jednak w kolejnych miesiącach Duma Wielkopolski ponownie znalazła się w topowej trójce.
Dane zebrane w kwietniu wyraźnie wskazują, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Lecha Poznań, a także Wisły Kraków. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 3283 relacji.
Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1385 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowanie więcej, bo aż 1898 materiałów publikowana była w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza ponad 20 milionów złotych.
W minionym miesiącu prawie 39 procent wszystkich artykułów prasowych o Lechu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 19-krotnie.
O medialności Lecha świadczą również piłkarze grający w przeszłości w niebiesko-białych barwach. Liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą już po raz kolejny został były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 28-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało ponad 2400 publikacji.
W zestawieniu pojawił się również wychowanek poznańskiej Lokomotywy, Karol Linetty. Pomocnik Sampdorii doczekał się ponad 200 artykułów na swój temat, wyprzedzając m.in. Marcina Wasilewskiego czy Krystiana Bielika.
"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.
Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.
Zapisz się do newslettera