2011-06-30 00:00 krzyż

Nowe logo Ekstraklasy

Ekstraklasa SA, spółka prowadząca rozgrywki Ligi Zawodowej Piłki Nożnej, zmienia stosowane do tej pory logotypy oraz ich kolorystykę. Nowa identyfikacja wizualna powstała na bazie analizy ponad 160 logotypów rozgrywek, związków krajowych oraz klubów piłkarskich.
Nowoczesna i charakterystyczna identyfikacja wizualna jest kolejnym etapem zmian związanych z działalnością Ekstraklasy w ostatnim czasie. - Ekstraklasa SA konsekwentnie czerpie inspiracje z najlepszych lig zawodowych w Europie. Zmiany infrastrukturalne oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu na stadionach powodują, że dynamicznie wzrasta frekwencja na meczach ligowych - do blisko 2 milionów widzów w zeszłym sezonie - mówi Andrzej Rusko, Prezes Zarządu Ekstraklasy SA. - Nowy sezon rozgrywek Ekstraklasy to szansa dotarcia do kilkunastu milionów gospodarstw domowych w ponad 20 krajach, mecze od piątku do poniedziałku, a to wszystko w nowej odsłonie wizualnej - dodaje Andrzej Rusko.

Zmiana logotypu Ekstraklasy SA oraz jej rozgrywek nie przekreśla dotychczasowej identyfikacji wizualnej spółki. Głównym zadaniem postawionym przed jej autorami było unowocześnienie oraz zwiększenie przestrzenności rodziny znaków Ekstraklasy. Kluczowym elementem nowej identyfikacji spółki jest piłka, która w różnych odmianach kolorystycznych jest podstawą dla logotypów Ekstraklasy SA, rozgrywek Ekstraklasy, Młodej Ekstraklasy, Superpucharu oraz Fundacji Ekstraklasy.

Prace nad nową identyfikacją wizualną Ekstraklasy SA trwały od ponad roku. Prowadziły je agencja reklamowa Zero, 2 i agencja marketingu sportowego KIWI SPORT. - Ta identyfikacja otwiera o wiele szersze możliwości prezentacji spółki oraz prowadzonych przez nią rozgrywek - tłumaczy Olaf Jarzemski z KIWI SPORT. - Nowe logotypy mogą być z łatwością wykorzystywane na wielu różnorodnych nośnikach, takich jak bandy reklamowe, koszulki, ścianki sponsorskie, a także na stronach WWW oraz w trakcie transmisji telewizyjnych. Identyfikacja Ekstraklasy w nowym wydaniu pozwala również na swobodne rozbudowywanie portfela znaków - wszystko dzięki powtarzającym się motywom: piłki oraz jednolitej belki z nazwą w każdym z logotypów - wyjaśnia Olaf Jarzemski.

W nowym logotypie rozgrywek Ekstraklasy pojawia się także jasno zdefiniowana przestrzeń
dla Sponsora Tytularnego. Ewentualne uzupełnienie znaku graficznego Ekstraklasy o logotyp Sponsora nie spowoduje jednak ingerencji w podstawową wersję logotypu rozgrywek i główne założenia identyfikacji wizualnej.

Poszczególne logotypu z rodziny Ekstraklasy SA wyróżniają się starannie dobraną kolorystyką:
- logotyp Ekstraklasy, dzięki zastosowaniu koloru zielonego, nawiązuje bezpośrednio
do dotychczasowej kolorystyki rozgrywek Ligi Zawodowej;
- logotyp Młodej Ekstraklasy, dzięki zastosowaniu koloru żółtego, kojarzy się naturalnie z energią, witalnością i radością;
- logotyp Superpucharu, dzięki zastosowaniu kolorów białego i czerwonego, kojarzy się naturalnie z barwami narodowymi, odpowiadającymi randze meczu pomiędzy Mistrzem Polski a zdobywcą Pucharu Polski;
- logotyp Fundacji Ekstraklasy czerpie z całościowej kolorystyki rodziny znaków, bowiem sfera działań Fundacji pokrywa się ze wszystkimi aspektami działalności Ekstraklasy SA.

Następne mecze

Piątek 31.01 godz.20:30
Lech Poznań
vs |
Widzew Łódź
Niedziela 09.02 godz.17:30
Lechia Gdańsk
vs |
Lech Poznań

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Więcej

KKS LECH POZNAŃ S.A.
Enea Stadion
ul. Bułgarska 17
60-320 Poznań

Infolinia biletowa:
tel.  61 886 30 30   (10:00-17:00)

Infolinia klubowa: Tel: 61 886 30 00
mail: lech@lechpoznan.pl
Biuro Obsługi Kibica

Korzystamy z plików cookies

Stosujemy pliki cookies, które są niezbędne do tego, aby osoby odwiedzające nasz serwis mogły korzystać z dostępnych usług i funkcjonalności. Używamy również plików cookies podmiotów trzecich, w tym plików analitycznych i reklamowych. Szczegołowe informacje dostępne są w "Polityce cookies". W celu zmiany ustawień należy skorzystać z opcji ZMIENIAM USTAWIENIA.

Akceptuję opcjonalne pliki cookies

Odrzucam opcjonalne pliki
cookies

Ustawienia prywatności

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają prawidłowe wyświetlanie strony oraz korzystanie z podstawowych funkcji i usług dostępnych w serwisie. Ich stosowanie nie wymaga zgody użytkowników i nie można ich wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Analityczne

Reklamowe pliki cookies (w tym pliki mediów społecznościowych) umożliwiają prezentowanie informacji dostosowanych do preferencji użytkowników (na podstawie historii przeglądania oraz podejmowanych działań,w serwisie oraz w witrynach stron trzecich wyświetlane są reklamy). Dzięki nim możemy także mierzyć skuteczność kampanii reklamowych KKS Lech Poznań S.A. i naszych partnerów.

W każdej chwili możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę za pomocą ustawień dostępnych w ustawieniach prywatności.

Zapisz moje wybory